Power Yoga bij CFN

Zaterdag 27 september komt Ashtanga Power Yoga bij ons om 13:00 een les draaien. Dit is een eenmalige les voor ons, bij voldoende belangstelling kan dit een structurele aanvulling bij CrossFit Noord worden.
(Power) yoga kan een hele goede aanvulling zijn in het nastreven van fit, soepel en gezond lichaam en geest.
Middels het inschrijfsysteem kan je je opgeven voor deze les.
Meer info ook te vinden op KuipersYoga.com

Friday:

1: Power snatch – Work up to a heavy single in 10 minutes, then:
-10 rounds – Every 30 seconds, perform 3x power snatch (70kg/50kg)
2: Snatch push press: 5×5, across. This should be close to your 1 RM snatch
3: For quality and minimal rest: 10x skin the cats (on pull up bar)

WOD: Complete the following:
-Buy in: 4 min row (men must get 1,000+ meters, females = 850+ meters. A 2 rep penalty is enforced for each 10m below the standard)
-Rest 1 minute, then:
-AMRAP in 5 minutes of: DB snatch, alternating (70#/50#)
*Score = DB snatch reps
Conditioning: 5 rounds -
-25m sled drag/sprint
-25m backwards sled drag/sprint
-50m suicide sprint (25m x 2)
-Rest 2 minutes
*For this you will sprint 25m with a weighted sled behind you. At 25m, you will turn around and sprint backwards 25m to the start line. Once you get to the start, release the sled and perform your suicide sprint. Choose a weight that is hard, but doable.

Krav maga bij CFN

CrossFitters!

Wegens vele verzoeken ben ik aan het overwegen 1x (heel misschien 2x) per week een les Krav Maga te geven bij Crossfit Noord. Ik geef nu 2 jaar training in Krav Maga bij Fightskool in Groningen en dat doe ik met veel plezier en wat is er dan leuker les te geven op de locatie waar ik toch al elke dag ben.
Hieronder een algemeen stukje over wat Krav Maga nou eigenlijk is. Wil je meer informatie dan kun je me aanspreken bij de box of internet afstruinen.

Krav Maga (‘contact combat’ in Hebrew) is an Israeli self-defence system that is considered the most effective self-defence system in the world.
In Krav Maga, we teach people to function during the stress and shock of a sudden, violent attack so that they have the best chances of surviving and keeping themselves and their loved ones safe.
What makes Krav Maga so powerful is that it is designed for real-world problems, including dangerous attacks and threats, a wide range of grabs and chokes, attacks with various weapons including sticks, knives and guns, and dealing with multiple attackers.
To prepare ourselves as realistically as possible, we train in real-world scenarios and environments, so frequently training will take place outside, in stairwells, in car parks, in alleys, in vehicles… anywhere where an attack may take place. This gives students an appreciation of the differences in environment, lighting, sound, ground surfaces etc all as part of being better prepared for the situation we hope they are never in.
But fundamentally, Krav Maga hopes to teach students how to avoid a violent confrontation. Yes, Krav Maga teaches explosive fighting and defensive skills, but more importantly, Krav Maga teaches students to be aware of themselves and their environment and to know how to avoid a potentially life-threatening situation.
Importantly, Krav Maga is easy to learn because it harnesses a person’s natural reactions and reflexes. Students of all levels with no combative experience can progress quite quickly to a level where they feel capable of handling most basic scenarios. As a bonus, Krav Maga also improves fitness, endurance and physical conditioning.
Krav Maga is accessible to everyone – children, women, adults, even the elderly – because it teaches basic principles of safety and self-defence and targets an attacker’s vulnerable areas. But while Krav Maga is accessible to everyone, it is renowned for its effectiveness for military, law enforcement, executive protection and SWAT units where a more aggressive and forceful approach may be needed.

De les zal voornamelijk bestaan aan het aanleren van technieken aangezien ik geen beschikking heb over kussens en pads. Zo nu en dan zou ik pads mee kunnen nemen van Fightskool maar dat zal sporadisch zijn. Daarnaast zullen er veel drills in voor komen waardoor je de technieken ook onder stress uit leert voeren.
Wel is een toque en bitje noodzakelijk. We werken veel naar het kruis en vechten het liefst zo smerig mogelijk. Het zou vervelend zijn zonder toque een schop in het kruis te krijgen. Deze heb je samen al voor zo’n 10 euro.
De les zal, denk ik, op zondagochtend plaats vinden (voor de eerste partnerwod) en zal 5 euro p.p. per les kosten.
Daarnaast moet de groep niet te groot zijn, dat wil zeggen dat er niet meer dan 20 mensen per les kunnen deelnemen. Ook moet er natuurlijk een minimaal aantal mensen zijn i.v.m. de drills en de tijd die ik er in steek. Dit zullen dan 6 mensen zijn.

Graag hoor ik van de mensen die er interesse in hebben. Dit kan via onderstaand e-mailadres. Bij voldoende animo zal de eerste les niet lang op zich wachten.

Ian
Igerbens@me.com
update 26 augustus
Aanstaande zondag start de eerste les Krav Maga om 13:00. Als je je nog niet hebt aangemeld en wel mee wilt doen, stuur dan nog een e-mail naar Ian zodat hij een goed overzicht heeft. Vergeet niet je toque en bitje mee te nemen. De les zal een uur en een kwartier tot anderhalf uur duren.
Per les zal het €5,- kosten. Neem aub gepast geld mee want er is geen wisselgeld aanwezig. Alvast bedankt en tot zondag!

Minimale deelname is 4 personen, inschrijven kan middels het inschrijfsysteem

Fysiotherapie bij CrossFit Noord

Voor sportmassage, fysio behandeling, dry needling of manuele therapie, mail: cfn.fysio@gmail.com

Start introductiecursus

Beste nieuwe en bestaande Leden,
Vanaf dinsdag 5 augustus gaan er introductielessen van start. Deze lessen vinden plaats op dinsdag van 16:00-17:00.
Tijdens deze lessen zullen de basisbewegingen van CrossFit worden behandeld om zo soepeler in te stromen in de reguliere lessen (WOD- workout of the day). Er is een beperkte mogelijkheid voor bestaande leden die graag deze extra lessen willen volgen. We willen deze lessen namelijk klein houden zodat er veel individuele aandacht gegeven kan worden. De kosten voor bestaande leden zullen in dat geval 5 euro per les zijn. Voor nieuwe leden die beginnen met de introductiecursus zal de cursus gelijk zijn aan een maandabonnement.

De cursus bestaat uit 4 lessen, 1 training per week. Het is de bedoeling dat elk nieuw lid 4 weken lang, 1 training van de intoductie cursus volgt per week. Daarnaast is er de mogelijkheid tot het volgen van 1 reguliere workout in de week, hierbij zullen we dan ook extra aandacht voor de technieken en bewegingen hebben.

Grofweg ziet de cursus er als volgt uit:
les 1: air squat, back squat, front squat en overhead squat.
les 2: shoulder press, push press, push jerk, split jerk en bench press.
les 3: deadlift, sumo deadlift high pull, medicine ball clean, barbell power clean.
les 4: pull ups, kettlebell swings, Rowing
Aan het eind van elke les wordt er dan een (simpele) workout gedaan waarin de geoefende bewegingen voor een groot deel in voorkomen.
Voor aanmelding aan deze lessen stuur je een mailtje naar: pepijnleppers@hotmail.com

Gym etiquette

http://www.boxlifemagazine.com/community/13-crossfit-gym-etiquette-rules-you-need-to-know

10 Reasons Why Heavy Lifting Is Terrible For Women

Everyone knows that lifting makes women big, bulky, and less desirable. But, do they know the reasons why? I compiled my top ten reasons as to why women should NEVER EVER even think about touching a weight. Ever.

1. You will find less and less that you are asked to go to the kitchen and make a sandwich. What will you do with all that free time?!?

2. Men on the Internet will tell you that you are too big. Can you handle no longer being the object of a stranger’s fantasy?

3. Pants won’t fit because your butt has gotten so big. Imagine actually filling out a pair of pants, the horror!!

4. Your children might see that a woman can be something more than a frail object meant to please a man. Challenging the status quo is never a good thing.

5. You can eat a much larger amount of delicious food and not gain a pound. Disgusting! Pass the tofu and skim milk please.

6. Men will avoid you at the gym when you lift more than they do. How are you supposed to know how to lift without their constant coaching?

7. You will be able to open a pickle jar without a man or a knife. No one should possess that much raw power.

8. Your bones will maintain a thick density throughout your life. Do you really want to rob a surgeon of your money for osteoporosis treatment?

9. Heavy lifting can be as diverse as you want to make it. Your time would be much better spent on a treadmill every day watching CNN.

10. You will be shunned from old friends that want you to go clubbing every night. Those are the kinds of friends you just don’t want to lose.

contributie

nogmaals de vraag:
zouden de leden die de contributie van April, mei en /of juni nog niet hebben voldaan, dit graag z.s.m. alsnog doen?
Dan zijn er nog steeds(!) een paar bestaande leden die het nieuwe formulier niet hebben ingevuld en ingeleverd, ook dit graag z.s.m. doen.

Extra uren op di en do ochtend

vanaf heden, elke dinsdag- en donderdagochtend ook een begeleide WOD om 9:00. Open gym om 8:00 blijft.

Crossfit Journal
CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource
NIEUWSBRIEF
Afbeeldingen
2 img_4150 crossfitnoord-punisher-2 img_4246 img_4391
Meal Of The Day